Szeretettel köszöntelek a Természetvédők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Természetvédők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természetvédők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Természetvédők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természetvédők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Természetvédők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természetvédők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Természetvédők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Sajtóközlemény
2010. március 5. –
Ön miért támogatja a kamionos vállalkozásokat?
Valószínűleg még nemigen vetette fel magának ezt a kérdést. Pedig tény:
Magyarországon egy kamion egy napi korlátlan úthasználatáért legfeljebb
2 760 forintot fizet a fuvarozó. Ez az összeg csupán néhány százaléka
az általa okozott környezeti, egészségi és útkárnak. Szlovákiában,
Ausztriában vagy Svájcban 5 000 és 20 000 forint közötti összeget kell
kifizetni 100 kilométerenként.
A
külföldi kamionosok általában semmit sem fizetnek, mivel a magyar
szervek képtelenek behajtani tőlük a díjat. (Eleve törlik a külföldi
rendszámú járműveket az ellenőrző kamerák felvételeiről, amelyek a
bliccelőket hivatottak kiszűrni!) Az alacsony – illetve a számukra
gyakorlatilag nem létező – díj miatt a külföldiek közül sokan a
környező országok helyett Magyarországon mennek keresztül. Áru ilyen
módon nem marad az országban, hazai termék sem kerül ki exportra.
Ráadásul többnyire nem hazánkban tankolnak, tehát még ezzel sem
járulnak hozzá a mindannyiunk pénzéből épített utak fenntartásához.
A
kamionok nagy mennyiségben bocsátanak ki szennyező anyagokat, amelyek
komoly egészségkárosító hatása köztudott. A főbb útvonalakat nem veszi
körül üvegfal, amely megóvná az emberek egészségét, sem pedig
pénztárcáját, amelyből egyre magasabb összeg kerül ki
társadalombiztosításra, hogy a szennyezés miatt megbetegedettek
gyógyítását finanszírozza az egészségügy.
Egyetlen kamion olyan mértékű kárt okoz az utakban, mint 100.000 személygépkocsi.
A
kamionok okozta úthibák miatt a személyautókban sokkal nagyobb összegű
kár keletkezik (a lengés-csillapítókban, a kerekekben, a csapágyakban,
stb.), mint az utakban. Ezt a költséget teljes egészében az
autótulajdonosok állják.
A kamionok által használt utak mentén az állandó rezgés miatt az ingatlanok megrongálódnak, értékük drasztikusan csökken.
Amikor
a kamionok is részesei egy balesetnek, a károk, sérülések sokkal
súlyosabbak, mint ha kisebb járművekkel történik baleset.
A
kamionok által az egészségünkben, útjainkban, autóinkban,
lakóházainkban, közműveinkben okozott kár évente több százmilliárd
forintot tesz ki. A kamionok tulajdonosai, üzemeltetői még az általuk
használt infrastruktúra költségeit sem fizetik meg, nemhogy a járműveik
okozta károkat.
2010. március 5-én a Levegő Munkacsoport a
Greenpeace részvételével petíciót nyújtott át Hónig Péter közlekedési,
hírközlési és energiaügyi miniszternek. A beadványban a szervezet
tagjai azt kérik, hogy Magyarország minél hamarabb vezesse be a 12
tonna megengedett összsúlyt meghaladó tehergépjárművek
kilométer-arányos útdíját.
Ne a lakosság pénzéből támogassák a kamionos vállalkozásokat!
Egészségünk
védelme, pénztárcánk megóvása érdekében azonnali döntésre van szükség.
Ezért a szervezők azzal a kéréssel adták át a petíciót, hogy a
miniszter gyorsítsa fel a kilométer-arányos útdíj bevezetésének
előkészületeit. Az útdíjat a menetíró-készülékre alapozva vagy a
Szlovéniában sikerrel alkalmazott kapus rendszerrel 2011. január
elsején be lehet vezetni. 2013-tól pedig sor kerülhet az elektronikus
útdíj-rendszer alkalmazására.
A közvélemény-kutatások szerint a
lakosság nagy többsége egyetért a nehéz tehergépkocsik útdíjának
bevezetésével, így az időpont már csak a döntéshozók akaratán múlik.
Budapest, 2010. március 5.
levego.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!